30 september 2011

Äntligen fredag!

Tjena!
Äntligen är det fredag. Skönt.


Lärde mig precis en ny grej på systemkameran. (Har en sony a290.) Nämligen hur man kontrollerar skärpedjupet. Läs om det på Fokis blogg här. 


Resultatet.

Att kontrollera skärpedjupet innebär att man kan välja om man vill ha en suddig eller skarp bakgrund. Desto lägre skärpedjup man har, desto suddigare blir bakgrunden. Om man har högt skärpedjup blir bakgrunden skarp. På bilden är skärpedjupet ganska lågt.
Vad tycker ni om bilden? ♥

/Monday



5 kommentarer:

  1. Hej!

    Glöm inte bort dagens tävling! :) Pris i brevlådan garanteras. Vi skulle bli jätteglada om är med!

    http://imturningjapanese.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Jag läste också fokis inlägg, och det var faktiskt riktigt bra! hon förklarar på ett enkelt sätt som gör att man förstår, eller hur? :)
    Bilden blev jättesöt! :D
    Gillar du japansk musik?
    Du får gärna kika in i vår blogg där vi skriver om japansk musik och har lite tävlingar idag och imorgon :D

    Kram!
    http://imturningjapanese.blogg.se

    SvaraRadera
  3. sv; tack så mycket, detsamma! ♥

    SvaraRadera
  4. Hej fina du! Tänkte bara berätta att om du är intresserad av fler tävlingar på min blogg där man kan vinna saker så kan du vara med och påverka det genom att klicka på länken nedan. Det är de ända du behöver göra!
    Kram ♥

    Länken: http://www.beccadesign.se/

    SvaraRadera

Vad gulligt av dig att du tänkt kommentera!
Kom ihåg att jag inte tar åt mig av elaka/taskiga kommentarer. :)